onsdag 26 februari 2014

Idag hände det då till slut, vi verkar ha hittat en ny medarbetare som vill arbeta.

Framför allt är medarbetaren som vi andra inte så pretentiös och tänker att det är ett skitjobb att arbeta i gatukök, en del andra vi testat har mest varit rädda för att hantera grepptång och mat.

Grejen med gatukök är väl som med alla andra yrken, en fr göra det bästa av situationen. När jag ändå är där så vill jag ju göra det bästa av vad jag har att arbeta med för att göra gästen glad och nöjd. Detta är ju inte alls så svårt som en kan tro, det är ju bara att se till att planera framtagandet av varor så att det går snabbt och enkelt att tillaga. Le mycket, skoja och prata. Jag kan vara stolt över att vi har så många stammisar, jag kan vara stolt över att arbeta där jag arbetar för att jag och vi gör vårt bästa, med de verktyg vi har på just den platsen.

Det är inte ett glamoröst arbete, men det är ett arbete. Det är inte ett överdrivet välbetalt arbete, men inte heller ett dåligt betalt arbete.

Det krävs inte någon direkt utbildning för att klara av arbetet, så länge en visar att en vill och kämpar lite så kan arbetet till och med bli behagligt. Om en däremot ser ner på arbetsuppgifterna så blir det jäkla tråkigt.

Men, nu har vi nog hittat vår nya medarbetare, det har varit en jobbig resa med många som inte sett det som något viktigt att vara snabb i sin service, inte vågat ta i en tång, stått som handfallna när det städas. Nu har vi hittat en som vet hur en städar, vågar ta i en tång, frågar och gör saker på eget bevåg. Vi hoppas att hon också visar en stolthet i att göra maten precis så god som vi är vana att servera den utan fusk.

På denna not så tar jag kvällen och ser fram emot en ledig dag i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar